Градоначелник Београда представио потпуно нови систем јавног превоза.
НОВЕ ЦЕНЕ
Александар Шапић је као пример навео је цену дневне карте која је у старом систему за све четири зоне (сада су то две) износила 750, а сада ће бити 200 динара, што је, како је навео, три пута јефтиније.
Укида се и карта која је важила три дана и коштала 2.390 динара, а уводи се за седам дана која ће коштати само 1.000 динара.
– Више нема куповине карата код возача, иако код 90 одсто возача то нисте могли да урадите. Сада ћете моћи то да учините на исти начин као када плаћате паркинг, СМС-ом, апликацијом и свим кредитним картицама, а они који немају „смарт” телефон моћи ће да је купе на одређеним местима.
Основци су имали и до сада бесплатан превоз, средњошколци су плаћали 1.100 динара а старији од 65 година од сада ће доживотно имати бесплатну картицу и неће морати сваке године да је обнављају и плаћају 400 динара. Најскупља карта која покрива цео град до сада је износила 4.990 динара, а сада ће бити 3.500 динара. То најбоље говори колико ће бити јефтиније – истакао је Шапић.
УКИДАЈУ СЕ КОНТРОЛОРИ, УВОДЕ СЕ БЕЛИ
Према његовим речима, до сада је контролор по правилу морао да пита путника без карте да се легитимише и ако он неће, заустављао је превоз и позивао комуналну милицију која је легитимисала путника, па је онда могла да се пише казна. Сада БЕЛИ има право да легитимише и без заустављања саобраћаја.
Шапић је истакао да је од 2012. до 2022. године приход Града од наплате карата са девет пао на шест милијарди.
– Не можемо у овом тренутку ни рећи тачну цифру, јер је то информација коју је давао Кенткарт. Ми нисмо имали увид у то, што је један од разлога да упутимо тужбе. Наша логика је била да је боље да снизимо цене, поједноставимо систем и поставимо здраву основу, па макар и мање приходовали, мада мање од овога не може. Сав приход од карата до сада је ишао на рачун Кенткарта, па онда они узму осам одсто, а нама дају 92 одсто уместо да паре прво иду на наш рачун. Мислим да ће људи бити мотивисани да сада лакше користе јавни превоз, да га плаћају, а ми ћемо коначно да имамо увид у право стање које нисмо имали 13 година – рекао је Шапић.
Градоначелник је најавио да ће бити поднете тужбе за штетан уговор, јер за то постоје ваљани докази.
– Кенткарт ће нас вероватно тужити за једнострано раскидање уговора, али ми имамо доказе да је уговор био штетан по Град, али да ни у том случају нису поштовани услов који су потписани. Ми свакако не можемо да изгубимо – рекао је градоначелник.
ПРОМЕНЕ ПРВО НА ГРАДСКОЈ СКУПШТИНИ
Градоначелник је најавио да ће предложити одборницима да се на седници Скупштине града за седам дана једнострано раскине уговор са Кенткартом и да се имплементира потпуно нови систем.
,,Подићи ћемо тужбе против свих одговорних и код приватног предузетника, и унутар Града Београда. Не верујем да ће Град да плаћа пенале због раскида уговора и спреман сам да преузмем сву политичку одговорност због одлука које доносим“, изјавио је Александар Шапић на конференцији за новинаре у Старом двору.
Беоинфо
ЧИТАЈТЕ ЈОШ И: ИЗАБРАН ИЗВОЂАЧ ЗА ГЛАВНУ У ЗЕМУНУ